Terassin tuhkakupissa majaili iso torakka. Niinpa me jarjestettiin Aprilin kaa bileet. Me nimettiin torakka Graceksi, ja ensin tukahdutettiin silta ilmat sulkemalla koko tuhkis isoon muovipussiin ja dumpattiin se roskikseen. Sen jalkeen pidettiin sille hautajaiset, ja laulettiin 2-aanisesti Amazing Grace ja toivotettiin sille hyvaa matkaa helvettiin. Toinen iso torakka juoksi baarin terassilla edestakas. Vaihdoin vain paikkaa talla kertaa.

Perjantaina oli mun synttarit. J lahti aamulla vetaa junnuleiria. April haki mut juomaan namikahvia meian lempikahvilaan ja sit pesin vahan pyykkia sen luona. Grace ilmotteli jo heti aamusta, et tulee kaymaan talolla. Kun lopulta tulin takas, se oli jattany lahjan oven eteen. Olin leiponu edellisena paivana kakkupohjan, ja olin tayttamassa sita, kun J tuli toista jattiruusukimpun kanssa. Kimpussa oli yhta monta ruusua mita taytin vuosia, eli tosi monta. Menin ihan hamilleni. J kiepsautti ittensa parturiin ja ma juoksin suihkun kautta keisarinnan uusiin vaatteisiin. Perhe Turkki tuli syomaan kakkua ja Serkan lahti seurakseni katsomaan pelia illalla. J:n joukkue havis, persetti vie. Serkan toi mut takas talolle ja painelin juomaan drinksua terdelle ja odottelin, et J tulee takas. Terden ovi avautui, ja mun syliin lensi lahjapussi. Siella oli sisalla joukkueen paita kaikkien pelaajien nimmareilla varustettuna. Menin yllattaen ihan sanattomaks.

Hellien privahetkien jalkeen J vei mut baariin kuuntelemaan bluesia. Iso lihava musta nainen lauloi kuin Aretha konsanaan. Olin ihan myyty. Privahetket jatkuivat talolla, ja eilen kun J lahti pelimatkalle, oli suorastaan haikea olo. Tanaan oon yrittany grillata ihoa. Kumma kylla vari lahtee muutamassa pesussa ihosta, ja koska enaa on VAAN kolme ja puol viikkoa aikaa muuttua neekeriks (anteeksi kielenkayttoni), tulee jo hata. Grace sanoi ottavansa mut mukaan ens viikonloppuna sen perheen reissulle Floridaan Meksikonlahdelle. En osaa paattaa, lahteako vai ei. Se lehma kayttaytyy todella torkeasti mua kohtaan, mutta toisaalta on aika helmi tilaisuus paasta pyllistaa biitsille. Ehka sen juttuja kestaa 2 vuorokautta. Ehka. En osaa paattaa.

Kuistin lampomittari nayttaa 90F varjossa eli n. 32C. Auringossa oli huomattavasti kuumempi. Menee varmaan reippaasti yli 40C. Tassa viikossa on ollut tosin se ihana puoli, et on tuullut! Ja se piristaa ehka "lievasti". J sanoi vedettyaan koko viikon leireja ulkona, et aurinko rupee kaymaan paahan. Ja sen kyl huomaa siita, et nukuttaa ihan pirusti jatkuvasti ja alkoholi nousee turhan nopeasti paahan.

Aprililla on huomenna paasykokeet yliopistoon hoitsulinjalle. Se reppana on paahtanu koko viikon opiskeluja, toisin kuin meitsi, joka on ottanut tayden harppauksen pois opinnoista ja vaan relannu. Tosin aivoille taa tekee yllattavan hyvaa. Grace vei mut tutustumaan yhteen pikkukouluun taalla ja April lupas tutustuttaa mut Devranin koulun opettajakuntaan. Molemmissa suositaan kansainvalisyytta ja ehka viimein hyvaksyn sen, etta kielitaitoni on ihan sujuva. Ja etta ehka todellakin voin toteuttaa sen unelman ulkomailla tyoskentelysta. Olis meinaan melko hyva kannuste panostaa graduun taysilla. Jotenkin koko opiskelujen ajattelu ahdistaa vaikka tiedan, et se on vaan tehtava loppuun.

Jos joku taalla saa aina hyvalle tuulelle, se on Devran. Nyt se on jo niin sinut mun kanssa, et se on ruvennu jopa jakelee mulle poskipusuja. Se pitaa lukua montako pusua se on mulle antanu. Eilen se osoitti ensimmaista kertaa mustasukkaisuutta. Se ja Serkan heitti J:n lentokentalle ja pihalla kun miehet pakkas autoa, sen piti paasta niiden edessa pussaamaan mua poskelle (taas). Kun J istui etupenkille ja olin menossa pussaamaan sita, Devran paatti avata takaoven ja blokata mun tieni etupenkille! Ja sen ilmeesta naki niin selkeasti, et se teki sen tahallaan ja erittain tietoisesti. Kaytiin perhe Turkin kanssa kuuntelemassa sinfoniaorkesteria eilen illalla, ja Devranin piti paasta istumaan mun viereen ja sit se nojaili vahan valia ja hymyili sellaista tyhmaa rakastuneen ihmisen hymya mulle. Ja taa pikkukundi on edelleen vasta 6-vuotias!!

Viela parhaat Devranin suusta: "So Mr. J is going to be away all weekend? And you'll be aaaaaall alone in the house? Mommy can I keep company to Ms. L? Ms. L, I can be with you." Tai sitten "When I grow up, I want to just like Mr. J. I want to be a professional goal keeper, I want to be a professional soccer coach and I want to have a pretty Finnish girlfriend, just like Ms. L". Snif ja nyyh.