Piano-oppilas perui tunnin. Olin vain iloinen, koska satoi vettä, kello oli kaksi ja olin vielä yöpaidassa. Niinpä sain kaikessa rauhassa möllittää vielä tunnin, kunnes muistin, että olin varannut kampaaja-ajan. Tallustelin sateessa kampaamolle täydessä tällingissä ottaen huomioon opebileet. Kampaajani, opiskelijatyttö, innostui taas ja sanoi että värjätääs kivoja raitoja. Hän valitsi pari väriä ja alkoi toimimaan. Tukasta tuli juuri sellainen kuin toivoinkin - raitoja ei kyllä vaan erota. Jatkoin matkaani konserttiin, josta tulvi taas mieleen omat konservatorioajat ja haave tehdä diplomi pianosta. Sen jälkeen oli vuorossa illallinen. Tsadilainen ei ollut paikalla, saatoin huokaista helpotuksesta. Olen myös tutustunut yhteen helsinkiläiseen mimmiin, joka oli myös sijaisena opistolla ja pari kertaa ollaan vapaa-ajallakin törmätty.
Ruoka oli todella hyvää ja maittavaa, taisin vaan syödä vähän liikaa, koska jäi vähän huono olo. Rehtori heitti mua ruusulla kiitoksena kaikesta ylimääräisestä, mitä ehdin keväällä tehdä omien opetustuntien ohella. Paikalla oli myös erittäin mukavannäköinen ja mukavanoloinen opettajamies, jota en ollut aiemmin nähnyt. Hän myös esitti kiitoksensa minulle, sillä hänen oppilaansa olivat minua kehuneet eikä kuitenkaan kertaakaan oltu törmätty opehuoneessa. Koomista sinänsä. Mies vilkuili selkeästi pariin otteeseen sillä silmällä, mutta harmitti/suututti, että hänen piti peitellä sormustaan. Ja selkeästi teerenpelinä esitti kantansa, ettei hänellä ole kiire nukkumaan kun suurin osa ihmisistä oli jo lähtenyt ja meitä oli enää kourallinen jäljellä, ja pettyi silminnähden, kun sain helsinkimimmiltä kyydin kotiin. Hyvä veto itseltäni, en kaipaa varattujen kanssa sähläystä yhtään.
Aamulla pitäisi mennä yliopistolle kirjoittamaan yhtä kirottua raporttia, mikä ei naposta tippaakaan, mutta on pakollinen ja hyvä tehdä nyt pois. Sitten on viimeisen opiston oppilaan uusintakoe ja kaksi piano-oppilasta. Illaksi menen virallisiin töihin. Sitten ei olekaan enää kuin torstai ja sitten pääsen kotiin!! Ihanaa leijonat ihanaa :)