Niinpä sen sitten tein. Otin kännykän ja uhmasin opiskelijabudjettia soittamalla toiselle mantereelle. No en kai tulis toimeen, jos en tekisi töitä opintojen ohessa neljään eri osoitteeseen? Ja en todellakaan ostaisi 850 euron lentolippuja, jos en tienaisi rahaa. Kuulostaa silti aina hyvältä vedota opiskelijabudjettiin, varsinkin jos joku päättäjistä on kuulemassa. Olen siis onnellisessa asemassa verrattuna moniin, jotka ihan oikeesti vielä tässä iässä joutuu kitkuttamaan opintotuen varassa.
Pelkään ihan tuhottomasti myöntää sitä, että olen todella ihastunut tähän mieheen. Koska aina, jos jotain onnellisuuteen liittyvää myöntää ääneen, tapahtuu jotain huonoa ja se onni vain katoaa jonnekin. Aina pitää muistaa olla nöyrä. Vai olenko vaan ihastunut tähän jännitykseen, mikä tästä välimatkasta koituu? Ei, kyllä tuo mies on SE syy lähteä matkalle. Kuitenkin naisella on tarpeensa (mm. näin olen yrittänyt itselleni vakuutella). Lontoon tapahtumista on aikaa 8 viikkoa. Tänä aikana olen ehtinyt kerran pääsiäisenä harrastaa irtoseksiä, sekä tutustua deitti-ilmoitukseni takia oikein mukavaan mieheen, joka mukavasti pönkittää itsetuntoa. Hän tietää, että olen lähdössä matkalle, muttei tiedä syytä. Kuten myöskään tämä toisen mantereen mies ei tiedä, mitä olen täällä touhunnut sillä aikaa. Mutta, mehän sovimme, ettei toista voi velvoittaa tänä aikana selibaattiin. Silti, jos tietäisin hänen käyneen jossain, olisin todella loukkaantunut. Niinpä on parempi, ettei kumpikaan kerro toiselle, jos on jotain tehnyt. Eikö niin? Kumpi on parempi, raaka rehellisyys ja hellä hienotunteisuus?
Tämä kotimaan seurani on ihan hauska, ei mitään poikaystävätyyppiä, mutta nimenomaan hauskaa seuraa. Kerran se peijakas kumartu pussaamaan mua, mutta onneksi opiskelen eri paikkakunnalla, ja säädän sitten vain Helsingissä. Helpottavaa, että aina joutuu hautautumaan maalle välillä pohtimaan omia ajatuksiaan. Tosin mitä nopeammin täältä valmistuu, sen parempi.
Muistatko vielä sen tunteen, kun on perhosia mahassa? Sellainen kiusaa juuri nyt, tuon puhelun jälkeen. Huh, miten sitä jaksaa odottaa vielä 5 viikkoa että näkee?